Plà de marqueting

Av.Mediterranio,62
cunit
43881
622154000
claudigenovaa@gmail.com

Definició màrqueting

 

Marketing
Hi ha moltes definicions del marketing argumentades per diverses persones al llarg de l’historia però les mes famoses son les següents:
- William J. Stanton y Charles Futrell al 1987 van definir el marketing com qualsevol activitat que te com a objectiu generar o facilitar qualsevol intercanvi amb l’objectiu de satisfer les necessitats y desitjos de les persones.

- Philip Kotler al 1974 va dir que el marketing es el conjunt d’activitats humanes dirigides a facilitar y realitzar intercanvis.

- L’associació de l’American Marketing va definir al 1960 el marketing com la realització d’activitats empresarials que dirigeixen un flux de bens i serveis del productor al consumidor.

 

Tenim moltes definicions de marketing però per suposat tothom te clar que el marketing es  una peça essencial per a la supervivència de qualsevol empresa actual, qualsevol empresa que vol ser competitiva la ha d’utilitzar-lo.

En un marketing, com a qualsevol activitat gerencial, la planificació constitueix un factor clau per minimitzar els riscos i evitar el despertis de recursos y esforços.

Amb relació amb les frases anteriors podem definir el marketing com una activitat a llarg plaç que exigeix despondre de informació sobre les necessitat i desitjos del clients, però sense oblidar-se de l’entorn competitiu en el que opera l’empresa en qüestió. D'altra banda, la gestió de l'activitat de comercialització desenvolupada per una empresa constitueix el que s'anomena direcció de màrqueting (màrqueting management), que inclou l'anàlisi de la situació de mercat a través de tècniques i mètodes d'investigació comercial, així com el disseny, execució i control d'estratègies per assolir els objectius.

 

El marketing es molt important i transcendental per a la nostra societat les seves funcions principals son:

✓ En primer lloc per que permet la satisfacció de moltes necessitats i desitjos no només dels éssers humans sinó també de les empreses i organitzacions.

✓ Promou el benefici del consumidor en oferir béns i serveis alternatius en condicions favorables al consumidor.

✓ Dinamitza l'economia en augmentar l'Oferta de productes, serveis i estimular la demanda d'ells.

✓ És font generadora de riquesa en investigar, identificar i explotar oportunitats de negocis que en altres casos passaria inadvertit.

✓ Proporciona un conjunt d'eines i tècniques que ajuden a millorar la gestió de les empreses i organitzacions.

✓ Afavoreix l'adhesió i suport a causes nobles en benefici de la societat, etc.

 

I les activitats que realitzen son:
➢ Vendes

➢ Investigació de Mercats

➢ Publicitat

➢ Promoció

➢ Relacions Públiques

➢ Imatge Institucional

➢ Planejament i Desenvolupament de productes

➢ Recerca i Desenvolupament de Productes

➢ Distribució - "Trade Màrqueting"